آموزش فنی و حرفه ای زمینه ساز رشد رشته های استارت آپی

مدير كل آموزش فني و حرفه اي گيلان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور معاون علمی، فناوری رییس جمهور در استانداری گیلان: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند تنوع و رشد بیشتر را به فضای استارت آپی کشور هدیه کند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي گيلان، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با محوریت آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری که با حضور دكتر ستاري، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر سالاری استاندار گیلان برگزار شد، محمد حسینی گزارشی از برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را در حوزه کارآفرینی دانش بنیان ارایه کرد.

در این نشست حسینی با تشریح اهمیت توسعه منابع انسانی در موفقیت کسب و کارها به خصوص استارت آپ ها خاطر نشان کرد: امکانات، تجهیزات و مربیان مجرب سازمان آموزش فنی و حرفه ای می توانند تمرکز استارت آپ ها را از رشته های رایانه ای به سایر رشته ها جلب نمایند.

وی گزارشی از برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان را مرتبط با شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها ارایه کرد و افزود: با برنامه هایی نظیر ایجاد شبکه تجهیزات کارگاهی، ایجاد مراکز ارتقا شایستگی های حرفه ای دانشجویان و طرح جدیدی تحت عنوان کارآفرینی مهارت بنیان از کسب و کارهای نوپا حمایت می کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه در استان گیلان تعداد 153 کارگاه آموزشی در بیش از 46 رشته و 731 حرفه وجود دارد گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند از فضای خالی کارگاه ها به منظور پیشبرد برنامه های خود بهره برداری نمایند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان در پایان به معرفی طرح کارآفرینی مهارت بنیان پرداخت و گفت: در این طرح کارآفرینان و استارت آپ ها می توانند دوره رشد و نمو شان را در فضای مراکز فنی و حرفه ای سپری و از آموزش و هدایت مربیان مجرب سازمان در جهت تبدیل ایده به محصول یا خدمات قابل ارایه به بازار استفاده کنند .

آموزش فنی و حرفه ای زمینه ساز رشد رشته های استارت آپی

  • تاریخ درج : ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان ساعت ۱۲:۰۱
  • تعداد بازدید: 1960